
Vanliga frågor
Var får jag armbandet som ska kopplas ihop med appen?
Armbandet får du i entrén när du anländer till mässan. Det går bra att ladda upp ditt saldo innan du har anslutit armbandet.
Hur sätter jag in pengar på mitt armband?
1. Ange ditt telefonnummer i appen
När du startar Expo Pay ombeds du ange in ditt telefonnummer i appen. Fyll i ditt telefonnummer och klicka på “Nästa”. En kod skickas då till dig via sms.
2. Ange koden som skickades via sms till dig
Nu är ditt telefonnummer kopplat!
3. Ladda in pengar på ditt konto
Klicka på knappen “Insättning”, ange belopp och välj betalningsmetod
4. Anslut armbandet
På mässdagen får du ett armband i entrén. Klicka på knappen “Anslut armband” i appen Expo Pay och ange ditt armbands ID-nummer (EP + 8 siffror)
Ditt saldo är nu kopplat till ditt armband!
Hur betalar jag på mässan?
1. Ladda på pengar på ditt konto enligt instruktionen ovan
2. Koppla ditt armbands-id till appen enligt instruktionen ovan
3. Besök någon av våra utställare och välj en produkt
4. Blippa enkelt ditt armband i kassan för att betala
5. Du kan se ditt kvarvarande saldo i appen Expo Pay
Vilka betalningsalternativ finns?
Betalningen sker via betalningsleverantören Klarna. Genom Klarna kan du bland annat välja att betala med kort och faktura. För frågor gällande betalningsalternativen, vänligen kontakta Klarna.
Vad händer med pengarna som är kvar på mitt konto efter mässan?
Efter mässans sista dag återbetalas det saldo som finns kvar på ditt konto till dig inom en vecka från datumet då mässan avslutades. Detta gäller endast då du använt appen Expo Pay för att ladda upp ditt saldo. Saldon som återstår från manuella transaktioner och kuponghäften återbetalas endast vid betalningsstationerna på mässan.
Vart kan jag vända mig om jag behöver hjälp med mitt armband eller betalningsmetoden?
Vänligen kontakta vår personal i Informationsdisken på mässan om du har frågor kring Expo Pay, en betalning eller ditt armband. Du kan även maila din fråga till support@expostories.se.
Hur kan jag få ett kvitto för mina inköp?
Under fliken “Pay” i appen syns hela din transaktionshistorik. Scrolla längst ner på sidan och klicka på knappen “Transaktionshistorik” för att se ett detaljerat kvitto. Där finns även möjlighet att maila hela transaktionshistoriken till valfri mailadress.
Jag har ett kuponghäfte för konsumtion på mässan. Hur laddar jag in det saldot på mitt armbandskonto?
Vänligen besök någon av vår betalningsstation på mässan för att få hjälp att ladda in saldot från kuponghäftet på ditt armband.
Jag har ingen smartphone eller kan inte använda appen av andra anledningar. Hur kan jag betala på mässan?
Välkommen att besöka någon av våra betalningsstation för att få hjälp att fylla på ditt armbandskonto manuellt. Observera att eventuellt överblivna saldon endast kan återbetalas vid en betalningsstation om transaktionerna inte genomförts i Expo Pay.